Pienyrittäjän kehityskompassi
Kehityskompassi on valmennusohjelma, joka räätälöidään yrityksen tarpeisiin.
Kehityskompassin aikana uutamme esiin todelliset vahvuudet ja vielä hyödyntämättömät mahdollisuudet.
Osaan kuunnella ja kysellä, jotta ymmärrän, mitä todella haluat.
Tuon keskusteluihin uusia ajatuksia ja ulkopuolisen helikopteriperspektiivin.
Sovellamme monipuolista kokemustamme eri toimialoilta.
Puhun selkokielellä ja toimin käytännönläheisesti.
Perustelen uudet ehdotukset ja autan tekemään viisaita päätöksiä.
Asiakassuhteen aluksi määrittelemme yhdessä tärkeimmät kehityskohteet liiketoiminnassa, joita voivat olla esimerkiksi:
oman ajankäytön tehostaminen, fokusointi, suunnitelmallisuus
yrityskuvan uudistaminen
markkinoinnin ja viestinnän kehitys ja tavoitteet
henkilökohtaisen myyntityön tehostaminen
asiakaspalvelun kehittäminen
Tämä lähtötilanteen kartoitus on koko toiminnan kulmakivi ja se maksaa itsensä aina moninkertaisesti takaisin. Näin löydämme sopivat ratkaisut annetuissa rajoissa. Tapaamisten välillä laadin taustatyönä kehityssuunnitelmia ja toiminallisia ehdotuksia, joista keskustelemme yhdessä.
Prosessin kulku
tarvekartoitus
keskeisen ongelmatilanteen selvittäminen
toteuttamiskelpoisten ratkaisujen hakeminen
palvelun kesto 1-3 kk
Palvelun kustannukset
Suppea versio 480 - 950 e (alv 0%) (½ - 1 tehopäivää)
Laajempi versio 1900-2850 e (alv 0%) (3 tehopäivää)
Kehityspolku 1 - on sparraava palvelu yritystoiminnan käynnistysvaiheeseen
Yrityksen perustamisen jälkeen toiminta ja kassavirta pitää saada nopeasti käyntiin uskottavalla ja vakuuttavalla tavalla. Tällöin kokeneen konsultin tuoma osaaminen auttaa tekemään oikeita toimenpiteitä oikeassa järjestyksessä ja keskittymään olennaisiin asioihin.
Tätä aloittava ja kasvuhakuinen yrittäjä tarvitsee tarkistaakseen suuntaa ja saadakseen vauhtia liiketoimintaansa. Vaiheistettu, aikataulutettu ja tarkoin budjetoitu kehityssuunnitelma auttaa pääsemään liikkeelle ja pysymään kehityspolulla.
Kehityspolku 2 - antaa uutta potkua myös vanhalle yritykselle
"Kehittää, myydä ja markkinoida pitäisi, mutta resurssit eivät riitä", on tyypillinen toteamus pienissä yrityksissä. Usein kaikki aktiivinen toiminta jää henkilökohtaisen myyntityön varaan. Useimmiten syy paikallaan polkemiseen on yksinkertaisesti ajan puute
Tyytyväiset vanhat asiakkaat, tuotekehitys, henkilökohtainen myyntityö ja toimivat jakelukanavat ovat tällöin ainoat menekinedistäjät. Ne eivät kuitenkaan enää riitä kovassa kilpailutilanteessa lisäämään tuotteiden tai palveluiden menekkiä ja takaamaan yrityksen kasvua pidemmällä aikavälillä.
Ota yhteyttä ja sovi neuvottelusta - ensimmäinen tarpeita kartoittava tapaaminen ei maksa mitään eikä velvoita mihinkään.
Ottakaa yhteyttä, niin varataan ilmainen puhelinkonsultaatio.